Tardes-amb-jesús.png

des de la Nostra Visió

VIURE LA CONVERSIÓ

ÉS EL QUE SOM

«Convertiu-vos a mi amb tot el vostre cor»

Joel 2,12

4t Diumenge de Quaresma
5è Diumenge de Quaresma
Bombilla
Icona preparacio

"Convertiu-vos i creieu en l'evangeli"
Mc 1,15

PROGRAMA DE QUARESMA | 2023

QUARESMA:
40 DIES PER RENOVAR LA NOSTRA FE
40 DIES PER RENOVAR LA NOSTRA PARRÒQUIA

Dir Quaresma és dir conversió, perquè és el seu missatge principal. De fet, a l'Evangeli i a les cartes de sant Pau surt la paraula metanoia, que significa, entre d'altres, «canvi de mentalitat», continuar sent jo mateix, però d'una manera diferent.

A tots ens agrada veure les coses renovades: la casa, els locals de la feina, un parc, el pati de l'escola, la decoració de la parròquia... La renovació de les coses està bé, però encara és millor la renovació de les persones.

A la nostra parròquia estem vivint un procés de renovació parroquial. Tothom hi està convidat. En aquest curs necessitem "pujar la temperatura", accelerar aquest procés. Ens encantaria que tothom s'apunti a aquesta renovació.

En aquesta Quaresma 2023, des de les Parròquies Montornès et llancem una proposta de renovació. Es tracta de de renovar la nostra fe i la nostra parròquia mitjançant les 5 àrees de La Nostra Visió, vinculant els evangelis de cada Diumenge amb la nostra vida de fe i de comunitat. L'objectiu serà renovar la nostra fe i implicar-nos en la renovació parroquial. Si ho fem, segur que augmentarà la nostra fe i que la nostra parròquia s'assemblarà encara més a la vida dels primers cristians. Pots llegir-ho als Fets dels apòstols 2,42-46. T'atreveixes?

Cada Diumenge et proposarem un repte per renovar la teva fe i ajudar a renovar la nostra parròquia. Perquè aquest camí només el podrem fer bé si el fem acompanyats, com a família que comparteix la fe i la vida.

Recorda: si et renoves tu ens renovem tots.

12 de març de 2023
Tercer Diumenge de Quaresma

​Àrea de La Nostra Visió: Evangelització

Evangelització

«Compartim el tresor de la fe amb tothom»

5 de març de 2023
Segon Diumenge de Quaresma

​Àrea de La Nostra Visió: Fraternitat

Activitats joves_blanc.png

«La confiança és clau en la nostra manera de ser»

1r Diumege

26 de febrer de 2023
Primer Diumenge de Quaresma

​Àrea de La Nostra Visió: Pregària

«L'Eucaristia és el nostre estil de vida»

Vols saber més?

Què és la QUARESMA? 5 idees

Significat i curiositats

Curiositats
cathopic_1539573667920090.jpg

5 idees sobre la Quaresma

1. Són 40 dies que ens proposa l’Església per preparar-nos per la Pasqua, que és quan celebrem la Resurrecció de Crist.

2. Fem com Jesús, que va anar al desert 40 dies, i com el poble d’Israel que va estar 40 anys pel desert.

3. Un temps de conversió personal i comunitària. Déu desitja un canvi de mentalitat en mi i en tots.

4. L’important no són els 40 dies, sinó com els vivim.

5. Les 3 ajudes per a viure aquest temps de preparació són: la pregària, almoina i dejuni.

5 CURIOSITATS de Quaresma

1. Per què cada any la Quaresma i la Setmana Sant cauen en dies diferents? Perquè la Pasqua de Resurrecció és en el Diumenge després de la primera lluna plena de primavera. Aquesta és una tradició jueva, que col·locava la Pasqua el dia 14 del mes de nisan.

2. Per què el color de la Quaresma és el morat? Perquè és un color penitencial, que indica conversió, camí de preparació per a una gran celebració.

3. Què és més important, el Nadal o la Pasqua? La Pasqua és la més important, seguida del Nadal. Per què? Perquè amb la Resurrecció queda clar que Jesús no només és home, sinó home i Déu.

4. Abstinència de carn els divendres de Quaresma. No mengem carn com  a senyal de pobresa. Encara que aquí el peix sol ser una mica més car que la carn, a molts països no és així. Tradicionalment, l’Església va proposar de fer abstinència de carn, per viure més senzillament almenys un dels set dies de la setmana.

5. Hi ha països d’Àfrica i d’Àsia que fan uns dejunis molt rigorosos.

Què és el DIMECRES DE CENDRA?

• La cendra que s'utilitza s'obté de cremar les palmes usades el Diumenge de Rams de l’any anterior. Això ens recorda que el que va ser signe de glòria ràpid es redueix a res.

• La imposició de cendra és un costum que ens recorda que algun dia morirem i que el nostre cos es convertirà en pols

• Ens ensenya que tot el material que tinguem aquí s'acaba. En canvi, tot el bé que tinguem en la nostra ànima ens l' emportarem a l'eternitat. Al final de la nostra vida, només ens emportarem allò que hàgim fet per Déu i pels nostres germans.

• Quan el sacerdot ens posa la cendra, hem de tenir una actitud de voler millorar, de voler tenir més amistat amb Déu. La cendra se li imposa als nens i als adults.

LLIBRES per acompanyar-te durant la Quaresma

Sosteniendo un libro

Et proposem tres lectures que poden ajudar-te en aquest temps de preparació a la Setmana Santa.

• Cuaresma 2023. Una reflexión para cada día, Magnificat.

• Una André Daigneault, El buen ladrón: Misterio de la Misericordia, Voz de papel.

• Enrique Monasterio, Relatos a la sombra de la cruz, Palabra.

Lectures

Preguem els uns pels altres aquesta Quaresma

Durant aquesta Quaresma, pots deixar a la nostra pàgina les teves peticions i agraÏments. Pregarem per la teva intenció. Pots comptar-hi.

També pots enviar les teves peticions mitjançant el Formulari de contacte*